Under senaste veckan har jag signifikant ökat löpträningsintensiteten. Så här har det sett ut.

Onsdag förra veckan 6x1000m i 3:50-tempo.

Fredag löpning till och från jobbet – 2×16.5km i ca 5:30-tempo.

Lördag 7.5km lugnt.

Måndag. Pyramid (1k, 800, 600, 400, 200m) i 3:45 tempo. Rikitgt tungt.

Tisdag. Tempo-pass 10km. 6km i under 4:30-tempo.

Onsdag. Långpass löpning 16.5km samt Cykel 16.5km. Riktigt trött i benen på kvällen

Fredag: intervaller 8×1000 @ 3:50. Kändes bra. Blev riktigt stum under sista intervallen.

Utöver detta har jag kört mage, höft och vader flera tillfällen.
Tanken under perioden har varit att få upp distansen per vecka samtidigt som jag bibehåller intervallerna. Det har gått men det är tungt under långpassen. Kroppen har känts bra. Fötterna har inte klagat mer än vanligt, baksidan lår/rumpa håller sig stel, hälsenorna känns ibörjan. MEN inga nya krämpor trots ökad intensitet! Tjohoo.

När jag jämför med 2013 så ligger jag ruskigt bra till. Är mycket bättre under passen än nån gång under 2013. Det jag saknar är bra tempopass (tex maxtester 5km) och tävlingar. Ska se om det går att få till.